Ett Grattis kort.

Har fått frågan vad "maskning" är, så enklast är att visa hur man gör.

Först stämplar du motivet du vill ha längst fram på pappret och på ett postitlapp.



Du klipper ut motivet från postitlappen och sätter över motivet du stämplade på pappret. Sedan tar du nästa stämpel tex en ram.



Jag ville oxå ha lite ränder inne i ramen så det var bara på med nästa postitlapp och stämpla.Som ni ser så återanvändet jag mina postitlappar, nästa vecka tänkte jag visa hur jag förvarar dom.



Så här blir det efter att maskat ihop 3 st stämplar. Nu är det bara att färglägga.



Ett Grattis kort till en vän blev det. Motivet är färglaggt med akvarellfärg på 200g akvarellpapper. 



Ha en skön midsommarhelg allesammans.

//Anna

Kommentarer
Postat av: Matilda

2009-06-19 @ 14:17:36
Postat av: adeline

Thanks for this amazing tutorial :) Your card is beautiful!

Postat av: Anna

Åh, vilka fina kort du gör! roligt att man får se lite olika tekniker också!

2009-06-22 @ 20:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback