Helgens pyssel

Alla nya hÄnglar har satt fart på pyssellusten för min del så här kommer lite mer alster med stämplar från senaste julpaketet samt "Karlstads-stämplarna".

image541
Julklappsetiketter med nya stämplar, God Jul-stämpel från förra året. Tagen har jag stansat med Cuttlebugen, den följer med alfabetet Red Tag Sale. Dessa har jag stämplat på lite tjockare akvarellpapper.

image542
Grattiskort med stämpel från klubbpaketet. Papper Crate paper. Bokstäver star mini QK.

image543
Julkort med stämplar från klubbpaketet, flicka samt hjärtat. Papper Basic grey. Bokstäver Abigail QK.

image544
Igår gjorde jag detta pappers-pepparkakshuset. Stommen är av dubbel kartong med frigolit emellan, vet ej vad det heter, delarna har jag klätt var för sig med egenfärgat akvarellpapper (färgat med sprayflaska Walnut ink från Tsuineko), det blev väldigt likt äkta pepparkaka. Kanterna inkade jag med chestnut roan fluid chalk innan jag dekorerade med vit akrylfärg, vit gelépenna och vit pearl touch. De färgade godisprickarna har jag målat med chalkpennor (Zig). Inför julen sen så blir det förstås lite snyggare upplägg, har nu bara lagt vitt papper under och bakom för att fotografera. God Jul i hjärtat är föresten också stämpel från förra året. Pepparkaksbarnen från Karlstadsmässan (kommer att gå att köpa nästa vecka någongång).

Tack för titten och ha en bra vecka!

Kram Agneta


Kommentarer
Postat av: Anette

Väldigt fina kort. Och pepparkakshuset sen då, ser väldigt "äkta" ut, blev sugen på att starta ugnen och baka :o)

tack för en bra sida att bli inspirerad av

Postat av: Aud

Oj, oj, oj - så masse lekkert du har gjort! :o)
Sånne lange etiketter var stilige! Nydelige kort, og pepperkakehuset var bare helt supert!!! :o)
Inspirasjon i massevis her!

2007-11-11 @ 22:48:19
URL: http://audsn.blogspot.com/
Postat av: Carina

Lysande idé! Äntligen ett pepparkakshus som ingen äter upp :)

Gillade etiketterna - det skulle kunna vara ett "lagom" projekt för en annan...

2007-11-11 @ 23:04:05
Postat av: Carro

Vilket mysigt pepparkakshus! Kanske man skulle göra ett själv så slipper man bränna sig på sockret. ;-) Gillar julklappsetiketterna och korten oxå. Vad kreativ du är!

2007-11-12 @ 01:11:54
URL: http://camile.blogg.se
Postat av: Therese

Ett helt underbart pepparkakshus. Vilken superbra idé.

Postat av: Sinikka

Pepparkakshus är ju bara för underbart.
Vilken fin idè.
Korterna och etiketterna är mycket fina.
Tack för att du delar dina ideér med dig

2007-11-12 @ 07:20:18
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/
Postat av: helene schoutissen

Wow, helt underbart

2007-11-12 @ 08:05:53
Postat av: Ingela

Alldeles underbart hus. Och slippa att få fåniga bitar som sväller olika mycket i ugnen och krångliga att få ihop sedan. MMMM detta var riktigt julgodis.! November kramar Ingela G

2007-11-12 @ 08:37:45
Postat av: Karolina

Oj så fint, jag föll extra för julklappsetiketterna.

2007-11-12 @ 11:39:25
Postat av: Nyfiken

Superfina kort.
Var kommer man kunna köpa stämplarna från Karlstads mässan??
//Matilda

2007-11-12 @ 15:01:38
Postat av: Lene Kristensen

Kul ide med ett pepparkakshus, men inget en nybörjare ska börja på tror jag. Jätte fina saker du gör!
Kram

2007-11-12 @ 17:50:35
Postat av: jakthustru

vilket fint hus... Kapakartong heter materialet, man använder det till bla just husmodeller (något av det jag faktiskt kommer ihåg från skolan hihi)

2007-11-12 @ 18:58:40
URL: http://jakthustru.blogspot.com
Postat av: jenny

Vilket underbaaart pepparkakshus!!!
när jag inte scrapar så gör jag tittskåp....vilken underbar ide att kunna kombinera bägge intressena, kanske!?!

2007-11-12 @ 23:59:09
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Nina

Wow va häftigt!!

2007-11-18 @ 10:44:50
URL: http://ninascards.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback