Fler kort från Agneta

Hej igen!

Här är lite fler kort som jag har gjort med de nya stämplarna. Ha det så bra allihop!

Kram Agneta, DT-medlem

image1176
Ett morsdagskort där jag använt två av de nya stämplarna, målade med distresser och på akvarellpapper, förutom stövlarna som är stämplade på prickigt papper, synd kanske inte så bra efter att jag gått lös med fluid chalk ;o) Mönstrat papper från Wild Asparagus och Chatterbox. Bokstäver Star mini QK. Krukan har jag klippt ut på fri hand.

image1177
Ett grattiskort i julfärger, men det funkar det med ;o) Prickigt papper från Wild Asparagus och det har jag använt både på kortet, chipboardrutan och på klänningen. Övrigt är målat med distresser. Embossingen på det gröna papperet är gjort med Cuttlebugen.

image1178
Ett enkelt morsdagskort med den söta fjärilen, målad med distresser på akvarellpapper. Morsdag är Star mini med gula prickar.

Kommentarer
Postat av: Misan

Vilka snygga kort och färgläggning! Hur bär du dig åt för att få det så snyggt när du stämplar kläderna (i detta fall klänningen och stövlarna) i annat papper? Man ser ju ingen skarv mellan papperna. Vill jättegärna veta :-)

2008-05-19 @ 19:17:26
Postat av: Agneta Nordin

Hej Misan!
Jag klipper ut motivet med en liten vass sax, sen så brukar jag dra försiktigt med fluid chalk (en som inte färgar av så mycket) runt själva motivet, på så sätt försvinner eventuella skarvar liksom. Efter det är det bara att limma dit delen där den ska vara på det färdigmålade stämpelmotivet. Hoppas du förstod hur jag menar, fråga igen annars ;o)
Kram Agneta

Postat av: Misan

Tack för ditt svar! Få se om jag fattat det rätt; Man klistrar alltså ett mönstrat papper ovanpå stämpelmotivet så att det blir dubbelt papper. Ytterligare en fråga: består klänningen av två delar, en pappersdel vid axeln och en för övriga klänningen?
Jag är så imponerad av hur du lyckas med dina kort...

2008-05-20 @ 18:44:47
Postat av: Timalba

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site

2009-02-16 @ 10:52:13
URL: http://timalba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback