SommerhÄnglar #6

Her er nok et kort med de nye og herlige sommerhänglarna. Motivene er malt med Distress på akvarellpapir (300g) med akvarellpensel. Ble et skikkelig pepita-/piknikrutete-kort. Syns det var så passende til hage og hagearbeide.

Har fått spørsmål om hvordan jeg får hårbånd og skjerf så rett og jevnt... Vel, stikkordet er å være litt pirkete. Jeg klipper med en spiss liten saks, sånn at jeg kommer til i over alt. Når denne delen er klippet ut, inker jeg lett med en svamp/makeup-pad (Vintage Photo) i kantene, sånn at ikke disse syns så godt. For sikkerhets skyld fargelegger jeg der hvor mønsterarket skal limes, gjerne med en mørk brun (Vintage Photo)...

Forsiden...
 

Zoomet detalj...


Her har jeg forsøkt å lage gjerde. De brune "plankene" er stanset ut med Word Window Punch og fonten "God Sommer" heter CK Handprint.


Innsiden av kortet. Har laget 2 lommer hvorav den ene inneholder en pose med gressløkfrø fra Plantasjen. Den andre inneholder en tag med hilsen på baksiden...


Her ser man hårbåndet til gartnerhÄnglen litt bedre...


Her ser man innsiden med hele tagen...


Tagen.. med plass til en personlig hilsen på baksiden...
Beltestemplet til høyre er fra vårstemplene.


Baksiden...
 

Vil også passe på å si TUSEN HJERTELIG TAKK for alle søte kommentarer dere legger igjen. Det gjør godt og gir massevis av motivasjon. Takk, kjære dere! 

Ha en super dag, alle sammen!

Klem DT-Anita

Kommentarer
Postat av: alina

Beautiful , beautiful , beautiful !

Postat av: Agneta Nordin

Mmmm vilket ögongodis, du är så duktig Anita!!

Kram Agneta

2008-05-20 @ 21:40:01
URL: http://agnetaskort.blogg.se/
Postat av: Lindha

Gillar verkligen dina kort och din färgläggning av motiven är helt underbar. Vilken distress använder du till ansiktena? Den är helt i min smak!

2008-05-20 @ 21:52:27
Postat av: Anita Hagen

Tusen hjertelig takk, snille dere =)

Lindah: I ansiktet bruker jeg Tattered Rose først. Lar dette tørke før jeg maler over med Antique Linen for å få litt gyllen brunfarge. Når dette har tørket "dutter" jeg på litt rødt kritt i kinnene for å få frem litt glød
og liv i ansiktet.

Jeg får spørsmål om dette ganske ofte, så jeg har laget en punktliste i bloggen min (hvis det er av interesse da):
http://anitas-hobbyblogg.blogspot.com/2008/02/fargeleggingstips.html

Ha en fin og kreativ kveld videre!

Klem Anita

2008-05-20 @ 22:03:07
URL: http://anitas-hobbyblogg.blogspot.com
Postat av: Sanne

Tagen med de rutiga banden och de maskade verktygen är outstanding!! Helt underbar!

2008-05-21 @ 08:16:13
Postat av: Lindha

Tusen tack Anita för svaret och mängder med tack för länken (hade för mig att jag sett något sådant i din blogg, men kunde inte hitta det. Letade under Tekniker...) Nu ska länken SPARAS!!

2008-05-21 @ 15:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback