Tips!!

Tycker att Anitas kort är så fint. Äger ju ingen ramstämpel så hur gör jag då??!? Pratade med hÄngla Marie i går och då gav hon mig ett tips att skära sönder etikett stämpeln. Ivrig som jag blev så provade jag det genast.
Etikettstämplarna hittar ni under Jul 2008

 

Måste bara säga att jag använder mig av monteringsystemet Tack´n peel, så hur det fungerar med EZ vet jag ej.
Monterade på både textraderna och stämpeln på klossen och tog sedan bort textraderna för att få ramen fyrkantig när jag stämplade.



Så här blev det. Prova det är kul!! Eller man kanske inte ska locka folk till att skära sönder sina stämplar.....
Den ovala stämpeln har råkar ut för samma sak :) Pysslar med det kortet nu.

//Anna Göransson

Kommentarer
Postat av: Maya

Sååå nyydelig kort,Anna!

Men man trenger ikke skjære i stykker stempelet sitt ;)

Bruk en tape bit over det du ikke vil ha med,ha på stempelsverte,ta bort tape biten og stemple ivei!

Da slipper man å skjære i stemplene sine :)

Klemmer fra Maya

Postat av: Åsa/asamia

Vilket fint kort, och vilken bra idé Maya - så man slipper skära ;0)

2009-01-29 @ 07:15:13
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: hAnglar

Vilket fint kort det blev,Anna!

Att skära ut ränderna på etiketten gör det lite enklare tycker jag.Då kan man också använda ränderna åt andra hållet också.Risken med tape är att det ibland sitter kvar färg från tidigare tryck,och då får man ett skyggtryck som inte är så snyggt.

Man kan markera lite på baksidan med en vattenfast penna innan man börjar skära,så vet man hur de båda delarna ska sitta/passa ihop.

2009-01-29 @ 09:35:17
Postat av: Zarah

Vad fint det blev! :D

2009-01-29 @ 10:01:32
URL: http://zarischka2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback