Pocketbokask med bokmärke

Jag har gjort en liten ask att lägga en pocketbok i till någon som fyller år, vattnat blommorna eller bar ändå.
Jag har vikt den med hjälp av en Scor-pal. Oj, vad glad jag är att jag fick mig en sådan hem från mässan i leksand. Det är första gången jag sett dem i Sverige.

Framsidan av kortet

På insidan av kortet sitter bokmärket

Jag tänkte förklara lite enkelt här hur jag gjort.

Börja med att skära ut 2 bitar cardstock.
7 4/8" x 10 2/8" till lådan
6 5/8" x 9 3/8" till locket

Biga asken 1 4/8" runt om
och locket 1" runt om.


Klipp flikar i hörnen se bilden.


Jag har använt denna stans för att klippa ut på sidorna av locket, men det går ju nästan lika bra utan.


Limma ihop asken och locket med lim eller dubbelhäftande tejp.

Till kortet med bokmärket har jag använt ett cardstock i storleken 7 3/8" x 11 2/8"
Biga vanligt vid 4 5/8" och kör med en sådan mojäng som jag har på bilden vid 9 2/8" den gör liksom hål så man lätt kan riva av bokmärket sedan. Har man ingen sådan kan man göra det med hjälp av en del skärmaskiner eller för hand med nål :O)



Här ser man insidan av kortet med bokmärket till boken.


Vilken tur jag har mätt rätt boken passar perfekt.


Hoppas att ni har det bra där ute mitt i semestern, min har inte ens börjat ännu :O)

Kramis
Jessica - tussan

Kommentarer
Postat av: Renata

What a great idea and beutifully made! Fantastic vacation gift.



Warmest regards, Renata

Postat av: Kari

Du verden så flott denne var!!!! Nydelig rett og slett....

2009-07-11 @ 16:48:56
URL: http://karishobbyside.blogspot.com
Postat av: Zarah

Wow... Så smart och så otroligt fint!

2009-07-11 @ 16:59:24
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Lisa - InkyWings

WOW - så snyggt och så smart!!! Du är "ask-master" Tussan!!! ;-DDD



Kram från sumpmarken.... (när blir det sommar?)

2009-07-12 @ 09:04:31
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Milda makter - vilken fin ask! Super duper!! :D

2009-07-12 @ 15:02:50
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com
Postat av: Jenny J

Superfin!! & vilken bra idé!



Kram

2009-07-13 @ 10:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback